Emlak ve İstimlak Müdürlüğü

 

                    
 
Ersen ACAR
Emlak ve İstimlak Müdürü
Telefon:
0 282 315 10 49/108
Faks:
0 282 315 11 52
E-Posta:
emlak@hayrabolu.bel.tr

T.C.

HAYRABOLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI

EMLAK VE İSTİMLÂK MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç

MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı; Hayrabolu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlâk Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- (1)  Bu yönetmelik; Hayrabolu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlâk Müdürlüğü bünyesinde görevli personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, 1319 sayılı Emlak Vergi Kanunu, 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun, Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuatın verdiği yetkilere dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE  4- (1)  Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; 

a) Belediye                  : Hayrabolu Belediye Başkanlığını

b) Başkan                    : Hayrabolu Belediye Başkanını

c) Başkan Yardımcısı  : Belediye Başkanı tarafından konu ile ilgili olarak görevlendirilen Belediye Başkan Yardımcısını 

ç) Müdürlük                : Hayrabolu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlâk Müdürlüğünü

d) Müdür                     : Emlak ve İstimlak Müdürünü

e) Personel                  : Müdürlük bünyesindeki görevli tüm memur, işçi, sözleşmeli personel ve diğer çalışanları ifade etmektedir. 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat Yapısı, Görev ve Sorumluluklar

Teşkilat

MADDE 5- (1) Emlak ve İstimlâk Müdürlüğü; Belediye ve bağlı kuruluşları ile mahalli idare birlikleri norm kadro İlke ve standartlarına dair yönetmelik hükümleri çerçevesinde uygun nitelik ve sayıda personelden oluşur.           

Bağlılık

MADDE 6- (1) Emlak ve İstimlâk Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

Görev ve Sorumluluklar

MADDE 7- (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir;

a) Belediyemiz sınırları dahilindeki bina, arsa ve arazilerin 1319 sayılı Emlak Vergisi kanununa göre vergi tarh ve tahakkukunu yapmak.

b) 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununa göre belediyemiz sınırlarındaki işyerlerinin çevre temizlik vergisi ile ilan ve reklam vergisi tarh ve tahakkukunu yapmak.      

c) Emlak vergisi ve diğer gelirler ile ilgili evrak ve dokümanları oluşturup, bilgisayar kayıtlarına işlemek.  

ç) Emlak vergisi ve diğer gelirler ile ilgili mükellefiyet oluşturmak ve mükellefiyet sonlandırmak,  

d) Eksik veya fazla beyan da bulunan mükellefleri tespit edip, bu tahakkuklarla ilgili sorun ve hataları düzelterek mükerrer kayıtları önlemek,

e) Emlak vergisi ve diğer belediye gelirleri ile ilgili bildiriminde bulunmayan veya eksik bildirimde bulunan mükelleflerin tespiti yapılarak idarece tarh ve tahakkuk yapmak,

f) Kamu kurum ve kuruluşlarından gayrimenkul araştırması ile ilgili gelen yazılara cevap vermek,

g) Tapu dairelerine gayrimenkullerle ilgili rayiç değeri bildirmek.  

h) Emlak vergisi ve diğer belediye gelirlerinden borçlu mükellefleri tespit ederek ihbarname ve ödeme emri göndermek.

ı) Belediyenin gelirleri içerisinde olan ve sorumluluğunda bulunan tahakkuklarla ilgili gerekli yoklamaları yaparak yoklama tutanaklarını düzenlemek,

i) Belediye gelirlerinin arttırılmasına ve gelir kaybını önlemeye yönelik ilgili mevzuat çerçevesinde çalışmalar yapmak,

j) Hayrabolu Belediye Başkanlığı adına kayıtlı olan taşınmazların envanterini çıkarmak, tapu kayıtlarını izlemek ve bunların değer artışlarının günün koşullarına göre işlem görmesini ve kayıtlarının tutulmasını sağlamak,

k) Belediye taşınmazlarının değerlendirilmesi,  korunması ve verimli bir şekilde işletilmesi için gerekli çalışmaları yapmak, bu konuda diğer birimlerle koordinasyonu sağlamak,

l) Kiraya verilecek olan yerlerin tespitinin sağlanması ve belediye encümenine bildirilmesi,

m) Belediye encümenince kiralamalarla ilgili verilecek görevleri yapmak ve takip etmek,

n) Belediyeye ait taşınmaz malların satışı ve kiralanmasına yönelik idari işlemlerin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na uygun şekilde yapılmasını sağlamak, satış ve kiralamalara ilişkin sözleşme ve şartnameleri düzenlemek,

o) İhale şartnamesi, kira sözleşmesi ve kira kontratının belediye başkanı ile kiracı arasında karşılıklı imzalanmasını sağlamak.

ö) Kira bedelinin, şartnamelerde ve sözleşmelerde belirtilen şartlar doğrultusunda ve zamanında alınmasını sağlamak,

p) Zamanında ödenmeyen kiralar için sözleşmede belirlenen şartlar doğrultusunda işlemleri yürütmek,

r) Kiralanan taşınmazın, kiraya veriliş amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığının takibini yapmak, amacı doğrultusunda kullanılmayan, şartname ve sözleşme dışı kullanılan kiralananın, tahliyesi için gerekli işlemleri yürütmek,

s) Fuzuli işgallerle ilgili iş ve işlemleri yapmak,

ş) Belediyeye ait taşınmaz malların Tapu Sicil Müdürlüğünden kayıtlarını çıkarmak, listesini düzenlemek, zemindeki kullanımları tespit etmek,

t) Belediyeye ait taşınmaz malların bütün haklarını korumak, kollamak, gözetmek, daha iyi değerlendirilmesini sağlamak için çeşitli projeler üretmek,

u) Belediyeye hibe ve devir edilen taşınmazların belediye adına tescil işlemlerinin tapu ve kadastro müdürlüklerinde yapılmasını sağlamak.

ü) Belediye başkanı ve bağlı belediye başkan yardımcısı tarafından verilecek diğer iş ve işlemleri yapmak,

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Emlak ve İstimlâk Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE  8- (1) Müdürün görev ve yetkileri şunlardır.

a)  Emlak Ve İstimlak Müdürlüğünü başkanlık makamına karşı temsil etmek.

b) Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenlemek.

c) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.

d) Belirlenen kurum hedeflerine ulaşmak için çalışmaları planlamak ve sürekliliğini sağlamak.

e) Müdürlüğe bağlı büroların çalışma ve koordinasyonunu sağlamak, belediyedeki müdürlükler arası ve diğer resmi kurumlarla olan tüm yazışmaları yapmak.

f) Kurum içi ve dışı toplantılara katılmak ve gereğini yapmak.

g) Müdürlük dokümanlarının hazırlanmasını ve hazırlanan yapıya uygun olarak kullanılmasını sağlamak.

ğ) Hazırlanan dokümantasyon doğrultunda kayıtların tutulmasını ve arşiv yönetmeliğine göre saklanmasını sağlamak.

h) Birimin belirlenen hedefler doğrultusunda ve hizmet kalitesini artırmaya yönelik olarak çalışmasını sağlamak.

ı) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak ve başkanlıkça belirlenmiş zamanda ilgili birime teslim etmek,

i) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapar,

 j) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararların uygulanmasını sağlar,

k) Birim amiri sıfatı ile gerektiğinde personelin performans değerlendirmelerini yapar.

l) Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Belediye Başkanı tarafından verilen diğer iş ve işlemleri yapmak

 Diğer Personel

 MADDE 9-  (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde çalışan memur, işçi, sözleşmeli personeli kapsar. Müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren personel, bu yönetmelik çerçevesinde üstlerinin yaptığı görevlendirmeler kapsamında kendisine verilen işleri mevzuata uygun ve tam olarak zamanında yapmakla müdüre ve üstlerine karşı sorumludur. 

Görevin Yürütülmesi

MADDE 10- (1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğün tüm personeli, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler gereğince özen ve süratle yapmak zorundadır.

 Evrak Kayıt Sistemi ve yazışmalar

MADDE 11-  Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin ilgilisine havale edilir. Personel, yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur. Belediye birimleri arasındaki yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür. Belediye dışı yazışmalar Başkan ya da görevlendireceği Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte yer almayan hususlar

MADDE 12- (1) İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlülük

MADDE 13- (1) Bu yönetmelik, Hayrabolu Belediye Başkanlığı meclisinde kabul edilip kararın kesinleşmesinden sonra yürürlüğe girer.

MADDE 14- Bu yönetmelik hükümlerini Hayrabolu Belediye Başkanı yürütür.

Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Çalışma Yönetmeliği 06.12.2023 tarih 72 sayılı Meclis Kararı ile onaylanmıştır.

 

Meclis Başkanı                                Katip                                                  Katip

Dr. Osman İNAN                              Muhittin İZGİ                                     Hamza SAVCI